Onze huisregels

IJsvereniging Dickninge is de beheerder van de ijsbaan op het landgoed Dickninge. Plezier en veiligheid is voor onze vereniging de allerhoogste prioriteit. Wij voelen ons verantwoordelijk voor onze bezoekers en vrijwilligers.

Om het plezier en de gezelligheid te behouden zijn er de volgende huisregels opgesteld.

Het betreden van de ijsbaan is op eigen risico. IJsvereniging Dickninge is niet aansprakelijk voor schade, letsel en/of vermissingen op het terrein.

Niet springen op de ijsbaan of op een andere manier het ijs bewust beschadigen.

Schaatsen is plezier voor iedereen. Houdt rekening met elkaar. Pas uw snelheid aan op de andere schaatsers op de ijsbaan. Hardrijders houden rekening met de minder snelle schaatsers.

Schaats altijd “tegen de klok in” (linksom).

Het dragen van handschoenen en een muts is verplicht.

Aanwijzingen van onze vrijwilligers en bestuursleden dienen altijd opgevolgd te worden.

Maak ruimte voor de veegmachines wanneer die zich op de ijsbaan bevinden om de baan schoon te vegen.

Laat geen afval achter op het ijs. Gooi afval altijd in de daarvoor bestemde afvalbakken. Zo houden we gezamenlijk de ijsbaan en Landgoed Dickninge schoon.

Veel schaatsplezier!