Roelof Schreur 25 jaar bestuurslid van IJsvereniging Dickninge

Roelof ontvangt felicitaties van voorzitter Remko Hendriks

Kom er an!

Tijdens de jaarlijkse openbare ledenvergadering is Roelof Schreur gehuldigd vanwege zijn 25 jarig jubileum als bestuurslid van onze vereniging.

Op de ledenvergadering in November 1998 trad Roelof toe tot het 14 koppige bestuur van de IJsvereniging Dickninge. Roelof is een bevlogen schaatser en een echte natuurijs liefhebber, daarnaast is hij ook nog veel op de skeelers actief. Als bestuurslid mag je Roelof als een echte doener beschouwen. Als klusser voor onderhoud rondom de baan, de lichtmasten in klimmen om lampen en verlichtingsarmaturen te vervangen, kanten maaien enz. Ook tijdens de vrij schaatsen dagen van de KNSB Drenthe in Assen was hij van de partij als baanvrijwilliger langs en op de baan te vinden. Zodra de temperatuur onder 0 zakt komt hij verder in de actieve stand en als het er op gaat lijken dat er geschaatst kan worden, is hij actief betrokken om de entreewagen op de plaats te zetten, veegmachines op te halen alles klaar te maken en andere noodzakelijke voorbereidingen te doen. Bij vorst elke dag even naar de baan de ijsdikte meten en melden “dat het nog lange niet kan lied’n, mut eerst minimaal 6 cm dik wezen”, maar als er op de baan al een dikke centimeter ijs ligt, kijkt Roelof ook al stiekem naar Giethoorn en met nog een nachtvorst erbij staat hij een dag later in alle vroegte ergens in de buurt van de wieden op het ijs om zijn eerste meters te schaatsen en ontvangen wij een filmpje over zijn eerste meters op het Gieterse ijs, met de woorden “machtig mooi ies”. Als de ijsbaan is geopend is Roelof er veelvuldig te vinden, baan vegen, chocomel verkopen, gezellig met de mensen kletsen aan de baan, etc. en na afloop nog even gezellig nazitten met soms nog even met een lekker opwarmertje erbij. Als bestuur zijn we erg blij met een bestuurslid zoals Roelof en hopen dat hij nog vele jaren als bestuurslid  aan wil blijven, en met de vraag of hij kan helpen dan steevast antwoordt: “Kom er an”!

Op de ALV van KNSB gewest Drenthe / Groningen op 23 november 2023 is Roelof gehuldigd en kreeg van de voorzitter van afdeling KNSB-Drenthe-Groningen, Bart Jonkers, de felicitatie en een jubileum speld uitgereikt.

Namens het bestuur heeft voorzitter Remko Hendriks Roelof bedankt voor zijn inzet, met een kleine toespraak, een kleine attentie en bloemen.

Huldiging KNSB gewest Drenthe-Groningen

Felicitaties van Bart Jonkers, voorzitter KNSB gewest Drenthe-Groningen.